Negroni Week to inicjatywa zapoczątkowana w roku 2013 przez firmę Campari. Trwa on od 24 do 30 czerwca. W trakcie tych dni fani czerwonego koktajlu nie dość, że mogą celebrować czas ze swoim ulubionym koktajlem, to jeszcze część dochodów jest przeznaczona na cele charytatywne. Tegoroczna edycja jest specjalna, gdyż obchodzona jest również setna roczna powstania Negroni.
Historia Negroni zaczęła się w roku 1919 we Florencji w lokalu Caffé Cassoni, który istnieje do dzisiaj. Hrabia Camillo Negroni poprosił barmana Fosco Scarcellieg, aby nieco zmodyfikował jego ulubiony koktajl Americano i wodę sodową zastąpił ginem. Ten dodatkowo okrasił całość skórką z pomarańczy. Tak narodziło się jedne z najbardziej klasycznych koktajl na świecie. Nowy smak tak przypadł do gustu, że rodzina Negroni uruchomiła destylarnię, która produkowała już gotowy koktajl do picia.
Wróćmy do samego Negroni na chwilę. Koktajl Americano, nie każdemu może mówić za wiele, składa się on ze słodkiego wermutu, Campari i wody sodowej. W Negorni mamy już przyjemność z trzema alkoholami podawanymi w równych częściach. Są to gin, słodki wermut i Campari, a do tego kilka kostek lodu i skóra z pomarańczy. Warto pamiętać, że Negorni nie jest słodkim koktajlem, tylko gorzko-ziołowym, gdyż jego czerwony kolor może sugerować całkowicie co innego!
Receptura ta pozwala nam zawsze odkrywać Negroni na nowo. Dzięki temu, że zawsze możemy zastosować inny gin i wermut, który może całkowicie zmienić nam smak i aromat. Stałym składnikiem jest tylko Campari. Dla przypomnienia, wermut to alkohol bazujący na winie wzmacniany spirytusem z dodatkiem ziół. Wywodzi się z okolic Turynu. Campari to gorzki bitter infuzowany ziołami i skórką z gorzkich pomarańczy, która nadaje mu charakterystycznego smaku. Receptura to została opracowana w roku 1860 przez Gaspare Campari. O samym Campari możecie tu więcej posłuchać, gdyż miałem przyjemność prowadzić wywiad z Rafałem Nawrotem, brand ambasadorem marki Campari w Polsce [kliknij tutaj].
Dodaj komentarz